torsdag 13 november 2008

Frescati

Sitter på Frescati Stories och äter lite, läser lite, bloggar.. Det är just nu väldigt rörigt i min nya lägenhet, men det kommer nog att ordna sig, stället har möjligheter. MEN jag lyckas inte få igång internet, just därför jag sitter här. Första kvällen i min lägenhet var lite underlig, lite läskigt och så känns det alltid lite konstigt första dygnen på ett nytt ställe. Tog till rosévinet som jag faktiskt sparat inför denna första kväll, där satt jag och tittade på greys anatomy och åt godis med rosé. Blev lite sugen på att packa upp min garderob och montera upp min klädstång men tänkte att jag får nog hejda mig tills jag får rätsida på de mest brådskande sakerna.

Under min resa till Örebro åt jag världens godaste sushi, vi beställde in ett "skepp" som var fylld med kockens choice. Allt, till och med misosoppan var perfekt, jag menar blåmussla som en liten överaskning i botten av den. Om ni bor i Örebro eller någonsin sätter er fot där lova att gå till East West sushi, finns inget som kommer ens i närheten!

Inga kommentarer: